June 8, 2011

The Liturgy of the Eucharist


The Mass: The Liturgy of the Eucharist
 

The Liturgy the Mass begins with the Preparation of the Gifts. As our attention shifts from Word to Eucharist, the altar is set with sacred vessels. The gifts of bread and wine, together with our offering of monetary contribution, are brought forward to be presented to the priest. This closely follows the custom of the early Christians who would bring gifts of food and money for the Church and community to their worship services. Accepting the gifts, the priest then blesses them with an acknowledgement that they come first from God himself and then back to him through the “work of human hands.” Following a silent prayer over the gifts by the priest, we move to the Eucharistic Prayer.

The word “Eucharist” comes from a Greek word meaning to give thanks. The Eucharistic Prayer begins when we lift our hearts to God and give thanks for all he has done for us. We offer thanks for the life, death and resurrection of his son. We “do well always and everywhere” to give him thanks before we proclaim the words of the angels seen by the prophet Isaiah when he was called by God; “Holy, holy, holy is the Lord of hosts!” (Isaiah 6:3). We echo the celebratory shouts of the Jews as Jesus entered Jerusalem when we say; “Blessed is he who comes in the name of the Lord. Hosanna in the highest!” (Mathew 21:9)

As the Jews remember their Exodus passage from Egypt in the Passover meal, we do as Jesus instructed and share his meal of the new and everlasting covenant. The Eucharistic Prayer is the summit of the entire Mass. It is here where the bread and wine are transformed into the Body and Blood of Christ. We become like the disciples at the Last Supper as we sit at the table of the Lord. We are invited to participate fully in the meal he offered on the night before he died.

As the Eucharistic Prayer ends, we proclaim our great Amen of belief in the true presence of Christ with us. We then pray the perfect prayer given to us by Jesus himself in the Our Father and proclaim the ancient Christian acclamation of God’s kingdom, power and glory. 

Following a clear command of Jesus, we must be at peace with our brothers and sisters before we join together with him in Holy Communion. In Mathew 5: 23-24, Jesus tells us to reconcile with our brothers before we offer our gifts. This we do as the Sign of Peace. The priest and deacon kiss the altar upon entering and leaving the sanctuary and kiss the Book of the Gospels after proclaiming the Word of God. In the Sign of Peace, we acknowledge God’s presence in each other. The Eucharist’s greater power is that changes peoples’ hearts, and brings the community together as one body, the Body of Christ (1 Cor 11: 18-25).

In a gesture of humility before we receive the Blessed Sacrament, we gaze on the elevated “Lamb of God who takes away the sins of the world” and recite the words of the centurion, “Lord, I am not worthy to receive…”  (Mathew 8:8).

As the people process reverently to receive Christ in consecrated bread and wine, we are united as the Body of Christ on earth. With one more “Amen!” we acknowledge this to God and each other. After we receive, we pray silently, God with us.

Written by Mark Weber


La Misa: Liturgia de la Eucaristía
 

          La Liturgia Eucarística se ​​inicia con la preparación de los ofrendas. A medida que nuestra atención cambia de la Palabra a la Eucaristía, el altar se prepara con los vasos sagrados. Las ofrendas del pan y el vino, junto con nuestra ofrenda de contribución monetaria, son llevados a presentar  al sacerdote. Esto sigue de cerca las costumbres de los primeros cristianos que  traían los regalos de comida y dinero para la Iglesia y la comunidad para el servicio del culto. Aceptando los dones, el sacerdote los bendice con una afirmación de que ellos primeramente vienen de Dios mismo y, a continuación son devueltos de nuevo a Él a través del "trabajo de manos humanas." Después de una silenciosa oración sobre las ofrendas por el sacerdote, nos movemos a la Plegaria Eucarística.

La palabra "Eucaristía" proviene de una palabra griega que significa dar gracias. La Plegaria Eucarística comienza cuando elevamos nuestros corazones a Dios y damos gracias por todo lo que Él ha hecho por nosotros. Ofrecemos gracias por la vida, muerte y resurrección de su hijo. "Hacemos así siempre y en todo lugar " para darle gracias antes de proclamar las palabras de los ángeles, visto por el profeta Isaías cuando fue llamado por Dios, "Santo, santo, santo es el Señor de los ejércitos" (Isaías 6:3). Nosotros hacemos eco de las exclamaciones de celebración de los judíos cuando Jesús entró en Jerusalén, cuando decimos: "Bendito el que viene en el nombre del Señor. ¡Hosanna en las alturas! "(Mateo 21:09)

Así como los judíos recuerdan su experiencia del Éxodo de Egipto en la cena de Pascua, nosotros hacemos lo que Jesús nos enseñó y compartimos la Cena de la Nueva Alianza y eterna. La Plegaria Eucarística es la cumbre de toda la Misa.  Es aquí donde el pan y el vino se transforman en el Cuerpo y la Sangre de Cristo. Llegamos a ser como los discípulos en la Última Cena cuando nos sentamos a la mesa del Señor. Se nos invita a participar plenamente en la cena que ofreció en la noche antes de morir.

Cuando la Plegaria Eucarística termina, proclamamos nuestro gran Amén que demuestra nuestro credo en la presencia real de Cristo con nosotros. A continuación rezamos la oración perfecta que nos ha dado el mismo Jesús en el Padre Nuestro y proclamamos la aclamación antigua de los cristianos del reino de Dios, el poder y la gloria. 

A raíz de un mandamiento claro de Jesús, debemos estar en paz con nuestros hermanos y hermanas, antes de unirnos a Él en la Sagrada Comunión. En Mateo 5: 23-24, Jesús nos dice que debemos reconciliarnos con nuestros hermanos, antes de ofrecer  nuestras ofrendas. Esto lo hacemos al compartir la señal de la Paz. Como señal de reverencia, el sacerdote y el diácono besan el altar cuando entran y salen del santuario, y también después de proclamar la Palabra de Dios besan el Libro de los Evangelios. En la señal de la paz, reconocemos la presencia de Dios en cada uno. El grandioso poder de la Eucaristía es que "transforma los corazones y trae a la comunidad unida en un solo cuerpo, el Cuerpo de Cristo (1 Co 11, 18-25).

En un gesto de humildad antes de recibir el Santísimo Sacramento, con la mirada en el elevado "Cordero de Dios que quita los pecados del mundo" recitamos las palabras del centurión "Señor, yo no soy digno de que vengas a mi..."  (Mateo 8:8).

A medida que  las personas caminan  con reverencia para recibir a Cristo en el pan y el vino consagrados,  estamos unidos como el Cuerpo de Cristo en la tierra. Al decir nuevamente "¡Amén!" Reconocemos esto ante Dios y entre nosotros. Después de recibirlo, rezamos en silencio, a Dios.

Escrito por Mark Weber  y traducido por Luz Henríquez

Our Mission Statement / Declaración de Nuestra Misión

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796 W. 48th St. San Bernardino, California 92407, United States
MISSION STATEMENT We, the faith community of Our Lady of the Assumption Parish, humbly proclaim with our beloved Virgin Mary, that we are the servants of the Lord. Rooted in the Gospel of Jesus Christ, we value and celebrate the diversity of our cultures and strive to be of loving support to one another. We are committed to the sacramental life and Traditions of the Church through worship, prayer, study, and service. We seek to become true evangelists by continuing to nourish and strengthen our Roman Catholic Faith. Iglesia Católica de Nuestra Señora de la Asunción DECLARACION DE LA MISION Nosotros, la comunidad de fe de la parroquia de Nuestra Señora de la Asunción, proclamamos humildemente con nuestra amada Virgen María, que somos siervos del Señor. Enraizados en el Evangelio de Jesucristo, valoramos y celebramos la diversidad de nuestras culturas y nos esforzamos amorosamente a darnos apoyo el uno al otro. Por medio del culto, la oración, el estudio y el servicio, estamos comprometidos a la vida sacramental y a las tradiciones de la Iglesia. Buscamos ser verdaderos evangelizadores nutriendo y fortaleciendo nuestra fe Católica Romana.